У вези са том идејом треба уважити резултате неких екперименталних научних испитивања читалачког укуса младих. Интересовање за периодичну грађу, најпре комичног садржаја, деца почињу да показују све раније.
Чак дечаци почињу да проводе више времена с том врстом литературе него у читању књига. Дечаци су више окренути новинама, док су девојчице више окренуте часописима.
У недостатку периодичних публикација по питању опремљености библиотека, читаоци се окрећу монографским публикацијама које излазе у наставцима и тиме пружају читаоцу могућност да и даље нешто очекује.
Оно по чему се забавни садржаји које нуде часописи у односу на књиге разликују је то што су по функцији слични фолклору. Њиховим читањем подстиче се дечја фантазија и проналази помоћ у решавању индивидуалних и социолошких проблема који се у њиховом животу јављају. Забавни садржаји пружају деци излаз из баналане реалности, лаки су за читање, узбудљиви и хумористични. У погледу карактера које нуде то су личности од акције које раде најчешће оно што би и само дете волело да ради. Личности забавних часописа су смеле, снажне, лепе и располажу способностима да овладају тешкоћама.
Упркос замеркама васпитача и родитеља да деца, читајући забавне садржаје, упознају ружне речи, код деце се јављају све веће тенденције ка свескама које имају сленг.
Мораћемо се сложити да забавне свеске имају и своју добру и лошу страну. Бројне студије су показале да читање забавних свезака носи бројне погодности. Пружају деци шансу за идентификацијом и то им је извор задовољства, јер деца у машти превазилазе ограничења свог доба. С обзиром на то да су садржаји који се овде излажу забавни, стимулишу дете да савлада свој отпор ка даљем читању. Деца обично читају и текстове испод слика, па имају користи и од допунског читања.
Забавни садржаји служе деци и за упршћено поучавање, а зато што су јефтини свако их дете може купити. Забавни садржаји омогућују деци менталну катарзу јер читањем се ослобађају несигурности и страха од других. Примећено је да деца која читају забавне свеске немају проблема са понашањем и прилагођавањем у предстојећем периоду одрастања.
Нема коментара:
Постави коментар